همانطور که از نامش پیداست، دستگاه تسمه کش اتوماتیک کارها را به صورت خودار تکمیل می کند. معمولا دستگاه در امتداد خط تولید تمام اتوماتیک قرار می گیرد. در این مطلب قرار است درباره دستگاه تسمه کش اتوماتیک صحبت کنیم.

دستگاه تسمه کش اتوماتیک

دستگاه تسمه کش اتوماتیک

هدف از این تسمه کش، بسته بندی و تسمه کشی بدون دخالت انسان است. معمولا در خطوط تمام اتومات، محصول بسته بندی و آماده می شود. در نهایت بسته با استفاده از سیستم انتقال، مانند کاموایر و یا نوار نقاله به دهانه دروازه تسمه کش وارد می شود. در ادامه مجددا به صورت خودار عمل تسمه کشی روی بسته انجام می شود.

تسمه کش اتوماتیک

دروازه تسمه کش در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود. بنا به نیاز شرکت درخواست کننده و متناسب با نیاز مشتری در اندازه های مختلف و حداکثر اندازه بسته ها قابل سفارش است.

مشخصات فنی دستگاه

تسمه هایی که در این نوع تسمه کش به کار می رود، تسمه پلاستیکی PP (پلی پروپیلن) و کریستال است. گاهی اوقات در صنعت و بازار این تسمه ها را به نام تسمه ماشینی فول اتومات می شناسند. در مطالب گذشته درباره تسمه بسته بندی پلاستیکی توضیح داده ایم.

تسمه کش

در دستگاه تسمه کش اتوماتیک تسمه کشی محصولات بااستفاده از آرک یا دروازه که روی دستگاه قرار دارد، انجام می شود. در اصطلاح به این بخش شوت تسمه می گویند. به همین دلیل است که در بعضی موارد به این دستگاه تسمه کش دروازه ای می گویند. با توجه به این که محصولات و بسته ها در اندازه های مختلف است، دروازه ها هم برای سفارش های مختلف متغییر است. اندازه آرک معمولا در صنعت کارتن سازی و امثال آن به صورت استاندارد است. این استاندارد ۶۰*۸۵ سانتی متر است.

کار با دستگاه تسمه کش اتوماتیک

همانطور که عنوان شد تسمه بسته بندی مورد استفاده این دستگاه PP یا کریستال است. تسمه ای که به کار می رود باید کاملا صاف باشد (پیچ و تاب نداشته باشد). اگر بخواهیم مزایای استفاده از این دستگاه را بشماریم، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دستگاه تسمه کش اتوماتیک
  1. معمولا قطعاتی که در این نوع دستگاه ها به کار می رود، دوام بیشتر دارد. دلیل آن هم خودکار بودن و دسترسی کمتر به خط تولید برای تعمیرات وجود دارد.
  2. تشخیص، انتخاب و استفاده مجدد از تسمه اتومات انجام می شود.
  3. کاهش ضایعات تسمه
  4. خدمات پس از فروش و قطعات دستگاه به طور کامل موجود است.

شرکت مهام بند کاسپین همیشه آماده فروش، خدمات پس از فروش و تعویض دستگاه برای شما عزیزان. در صورت نیاز با از بخش تماس با ما اقدام کنید.

درباره مدیریت سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *