تسمه بسته بندی پلاستیکی

با آغاز انقلاب صنعتی که در قرن هجدهم در کشور انگلستان اتفاق افتاد، صنعت تولید رشد چشمگیری پیدا کرد. بسته بندی اقلام و کالاها یک چالش جدی پیش روی تمام تولید کننده ها به حساب می آمد. با توجه به نبود ابزاری مناسب و مطمئن جهت بسته بندی کالا که در واقع معضلی برای تولید کننده ها بود. با اکتشاف صنعت نفت و تولید مواد پتروشیمی برای ساخت پلاستیک، تسمه بسته بندی پلاستیکی pp یکی از آنها بود توانست جایگاه خود را به عنوان ابزاری مطمئن و مناسب برای بستن و جابجایی کالا پیدا کند.

تسمه بسته بندی پلاستیکی از مواد اولیه پلی پروپیلن بدست می آید. از نظر نوع کاربرد در دستگاه های مختلف در سه نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید می شود. امروزه نیز تسمه بسته بندی با ماشین الات پیشرفته تر و مطابق با استانداردهای روز دنیا در کشور ما ایران تولید و عرضه می گردند. 

تسمه بسته بندی پلاستیکی pp چیست و چه کاربردی در صنعت بسته بندی دارد؟

شرکت مهام بند کاسپین نیز این افتخار را دارد که با ربع قرن تجربه در زمینه تولید انواع تسمه بسته بندی pp، بخشی از نیاز بازار به این نوع تسمه را تامین کند. همچنین توانسته با ارائه محصولات با کیفیت، علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای کشورهای همسایه نیز با صادرات این نوع محصول حضور فعال داشته باشد. مهام بند کاسپین با تجربه کافی در این صنعت آماده راهنمایی و مشاوره در صنعت بسته بندی است.

از آنجایی که این جنس تسمه کاربرد زیادی در صنعت بسته بندی دارد، در این مطلب قصد داریم بیشتر با انواع آن آشنا شویم. در ادامه هر یک از تسمه های پلاستیی پپ (pp) به صورت جزئی تر توضیح می دهیم. با مهام بند کاسپین همراه باشید تا این محصول پر کاربرد را بهتر بشناسیم.

تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپیلن

انواع تسمه پلاستیکی

همانطور که در بالا اشاره شد، تسمه بسته بندی پلاستیکی در سه نوع فول اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تولید می شوند. هر کدام از آنها مناسب برای بستن و نگهداشتن کالایی خاص بکار برده می شود. به عنوان مثال می توان از تسمه بسته بندی با عرض ۱۶ میلی متر برای بستن انواع پالت، بشکه، کاشی سرامیک، ورق ام دی اف و غیره استفاده کرد. در واقع این نوع تسمه با این عرض برای صنایع سنگین و نیمه سنگین بکار برده می شود. از سه طریق تسمه کش بادی، پرتابل (شارژی) و دستی می توان عمل تسمه کشی را انجام داد.

پلی پروپیلن

تسمه بسته بندی پلاستیکی اتوماتیک

نوع دیگر تسمه بسته بندی پلاستیکی، تسمه های فول اتوماتیک است. عموما برای صنایع بسته بندی سبک و نیمه سبک بکار برده می شود. در سایزهای ۶ الی ۱۵ میلی متر با ضخامت ۰.۶ الی ۱ میلی متر و در طیف گسترده ای از رنگ ها  بسته به سلیقه مشتریان تولید و عرضه می شود.

لازم به ذکر است که در تولید این نوع تسمه های فول اتوماتیک باید دقت خاصی داشت به این دلیل که برای تسمه کشی با دستگاه های تسمه کش فول اتوماتیک تولید می شوند. وجود هرگونه مشکل در تسمه ها می تواند خسارت به مجموعه وارد کند. همچنین روند تولید را با مشکل مواجه کند. این تسمه ها برای صنایع لوازم خانگی، کارتن سازی، ورق سازی و غیره بسیار مناسب است.

تسمه بسته بندی پلاستیکی

تسمه بسته بندی نیمه اتوماتیک

نوع دیگر تسمه بسته بندی پلاستیکی، تسمه نیمه اتوماتیک است. این نوع تسمه ها نیز مانند تسمه های فول اتوماتیک از مواد اولیه پلی پروپیلن به دست می آید. این نوع مناسب برای صنایع بسته بندی تسمه کشی سبک و نیمه سبک است. برخلاف تسمه های فول اتوماتیک، حساسیت و دقت کمتری دارند. این نوع تسمه ها برای دستگاه های تسمه کش نیمه اتوماتیک تولید می شوند.

انواع سایزها و رنگ های مختلف بسته به سلیقه مشتریان تولید و عرضه می شود. این نوع تسمه پلاستیکی pp از سایز ۸ الی ۱۴ میلی متر و با ضخامت های ۰.۶ الی ۱ میلی متر تولید می شوند. از این تسمه ها می توان در صنایع کارتن سازی، مواد غذایی، ورق سازی، فرودگاها و غیره استفاده کرد. این نوع تسمه ها به دلیل خاصیت مواد اولیه آن، از کشش و استقامت بالایی برخوردار است.

تسمه بسته بندی

تسمه بسته بندی دستی

این نوع تسمه در ابزارهای پورتابل به کار می رود. دستگاه های پورتابل شامل ابزار مکانیکی، پنوماتیک و شارژی می شود. معمولا از این نوع تسمه و تسمه کش در کارگاه های کوچک استفاده می شود. دلیل آن تغییرات زیاد اندازه و شکل بسته ها است.

در نوع کاربرد معمولا تمام سایزهای تسمه قابل استفاده است. پرکاربردترین اندازه ها که در بیشتر صنایع استفاده می شود تسمه ۱۶ و ۱۹ میلی متری است. اندازه بسته و وزن آن اهمیت زیادی ندارد.

نحوه همکاری و ثبت سفارش محصول در شرکت مهام بند کاسپین

شرکت مهام بند کاسپین، جهت رفاه حال مشتریان خود از چند طریق تلفن، ایمیل و یا حضوری در دفتر شرکت برای ثبت سفارش اقدام می کند. کلیه سفارشات را در اسرع وقت تولید و به تمام نقاط کشور ارسال می شود. همچنین می توانید کلیه محصولات شرکت را در سایت مشاهده کنید.

از خدمات شرکت مهام بند کاسپین، تولید و توزیع انواع تسمه های بسته بندی پلاستیکی پپ، پت، کریستالی و فروش انواع دستگاه های تسمه کش با برند های تایوانی و چینی با آموزش و نصب رایگان است. همچنین این شرکت، تعمیر و سرویس انواع دستگاه تسمه کش را به همراه قطعات یدکی اصلی انجام می دهد. برای اطمینان بیشتر گارانتی یکساله، خدمات پس از فروش ده ساله و پاسخگویی به نیاز مشتریان به صورت ۲۴ ساعته ارائه می شود.

درباره مدیریت سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *