روند صنعت بسته بندی امروزه یک بازار پر رونق را نوید می دهد که به طور مداوم در حال تحول است. مطالبات جدید پایداری توسط بازار، مقررات و استانداردها، منجر به تحولات بی سابقه در این بخش می شوند. روند صنعت بسته بندی در سال ۲۰۲۰ تغییرات اساسی را در چندین زمینه به ارمغان می آورد.

روند صنعت بسته بندی

بخش در حال تغییر: روند صنعت بسته بندی

ظهور یک بازار جهانی رو به رشد، باعث افزایش تقاضا برای بسته بندی ایمن و کارآمد طی چند سال گذشته شده است. شرکت ها از هر نوع، نیاز به بسته بندی هایی دارند تا بتوانند از کالاهایی که تحت شرایط بسیار متنوعی در آن قرار دارند، محافظت کنند. این صنعت توانسته است با راه حل هایی که به طور فزاینده ای رقابتی و ایمن هستند ، سازگار شود.

روند صنعت بسته بندی برای سال ۲۰۲۰ توسط خواسته های مشتری و مشتری نهایی هدایت می شود.

بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست

مصرف کنندگان نهایی خواستار بسته های کمتر آلوده کننده، قابل بازیافت و حتی قابل استفاده مجدد هستند. در سال ۲۰۲۰، صنعت بسته بندی به دنبال روند بسته بندی های سازگار با محیط زیست، به کار خود در زمینه این نوع روش ها ادامه خواهد داد.

گزینه هایی مانند مواد سبز، مانند مونومرهای طبیعی یا بیوپلاستیک، به طور فزاینده ای رایج می شوند. هدف، یافتن فرمول مناسب برای جلوگیری از استفاده از منابع غیر قابل تجدید مانند نفت است. مواد بازیافتی نیز مورد توجه ویژه ای هستند.

طراحی مینیمالیستی و در عین حال هدف دار

با توجه به موارد فوق، اکنون دوران بسته بندی پر زرق و برق از بین رفته است. امروزه هدف یافتن راه حل های کارآمد و ایمنی است که نیازی به بسته بندی بیش از حد ندارند. بلکه به سادگی قابل حمل و نقل باشد.

این بدان معنا نیست که بسته بندی نباید دلچسب باشد: روندهای ۲۰۲۰ هنوز هم شامل رنگ های واضح و هدف دار و فونت های جذاب هستند. محصول را در رقابت جدا می کنند و چهره برند شرکت ها را تقویت می کنند.

بسته بندی به طور فزاینده ایمن تر: شبیه سازی حمل و نقل

یک بازار جهانی نیاز به حمل و نقل کالا به مکان دور و گسترده دارد. با خطراتی که هر چرخه توزیع به بار وارد می کند.

حمل و نقل و روند صنعت بسته بندی

برای برطرف کردن این موضوع، راهکارهایی که هدف آنها به حداقل رساندن خسارت به کالا است، رو به افزایش است. آزمایش بسته بندی و شبیه سازی حمل و نقل ترغیب بیشتری می کند. این نوع آزمایش چندین مزیت را امکان پذیر می کند:

– جلوگیری از خسارت به کالا.
– بهینه سازی بسته بندی: از طراحی تا راه حمل و نقل
– پس انداز در ضرر و زیان غیرضروری و کاهش هزینه
– کاهش ردپای کربن

روند صنعت بسته بندی انعطاف پذیر، قوی تر می شود

بسته بندی انعطاف پذیر نوعی بسته بندی است که می تواند خم شده یا سفت و سخت نباشد. به عنوان مثال پاکت بسته بندی یا کیسه در انواع مختلف. این نوع بسته بندی برای انواع خاصی از محموله مناسب است. از نظر ذخیره و انواع خاصی از محموله ها، مزایایی را در اختیار می گذارد.

بسته بندی های انعطاف پذیر امروزه از موادی مانند پلی استر (مانند تسمه بسته بندی پت) با تکنولوژی بالا یا پلی پروپیلن (تسمه پلاستیکی PP) استفاده می شود. ماندگاری بالاتری دارند؛ اما نسبت به گزینه های قدیمی، سازگار با محیط زیست هستند.

تطبیق بسته ها با تجارت الکترونیکی

با شروع سال ۲۰۲۰، خواهیم دید که غول تجارت الکترونیک، استانداردها و آزمایشات ISTA 6-Amazon.com-SIOC و ISTA 6-Amazon.com-OB خود را مستقر می کند. هر دو پروتکل به عنوان بخشی از برنامه بسته بندی بدون مرز، مجموعه ای از روش های آزمایش را برای شرکت هایی که از طریق آمازون توزیع می کنند ، نشان می دهد.

روند صنعت بسته بندی در تجارت الکترونیک

این بدان معنی است که بسیاری از شرکت ها به ماشین های شبیه سازی مانند آزمایشگاه آمازون نیاز دارند؛ تا بتوانند از استانداردهای لازم پیروی کنند. همچنین بتوانند از طریق آمازون به فروش برسانند.

روند بسته بندی در هر بخش

روندهای عمومی صنعت بسته بندی به افزایش پایداری و ایمنی کالا اشاره دارد. بنابراین برای بخشهای مختلف کاربرد دارد.

روند صنعت بسته بندی برای مواد غذایی و آشامیدنی

صنایع غذایی و آشامیدنی به لطف پدیده تحویل مواد غذایی و یک بازار جهانی، بازگشتی چشمگیر را تجربه کرده اند. به منظور مطابقت، در سال ۲۰۲۰ شاهد خواهیم بود روند خاصی ادامه یابد:

– مواد پایدار: ظهور نی های کاغذی (در مقابل پلاستیکی) یا بسته های قابل بازیافت مطابق با این موارد.
– ظهور برچسب های هوشمند: کدهای QR و انواع دیگر فناوری ها به کاربران این امکان را می دهد تا به اطلاعات مربوط به غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنند، دسترسی پیدا کنند.
– شخصی سازی: بسته هایی با نام افرادی که آنها را مصرف می کنند. یا امکان انتخاب یکی از بسیاری از طرح ها بر اساس سلیقه کاربران، هنوز محبوب هستند.

روند صنعت بسته بندی مواد غذایی

خرده فروشی

تجارت الکترونیکی بسیاری از مشاغل خرده فروشی را ترغیب کرده است تا فروش و دسترسی خود را گسترش دهند. به این ترتیب، بسته بندی در این صنعت در سال ۲۰۲۰ باید تلاش کند تا روندهایی مانند پایداری را با استفاده از بسته های مینیمالیستی و مواد قابل بازیافت یا سازگار با محیط زیست پیاده کند.

به همین ترتیب، ما در حال توجه به روند ساخت بسته بندی ساده تر، بسیار عینی و سادگی باز کردن نیز هستیم. به طوری که مصرف کننده جعبه را به عنوان یک تجربه مثبت دیگر در رابطه با نام تجاری درک می کند.

روند صنعت لجستیک

تعداد شرکت هایی که در جستجوی بهترین بسته بندی برای بارهای خود هستند، رو به افزایش است. بسته بندی ای که به آنها امکان می دهد از مواد بسته بندی کمتری استفاده کنند. مانند نوار کشی، حداکثر محافظت را برای محصول مورد نظر ایجاد می کند. فن آوری حمل و نقل عنوان شده، برای بهینه سازی بسته بندی، موفقیت در کاهش ضایعات ناشی از بسته بندی بیش از حد، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش چروک ضروری است.

درباره مدیریت سایت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *